Kovo 31 – balandžio 4 d. vyko penktasis Nordplus Junior projekto „Inclusion or Exlusion“ („Įtrauktis ar atskirtis“) partnerių iš Estijos, Grenlandijos, Lietuvos , Suomijos ir Švedijos vizitas Keravos mieste, Suomijoje. Mūsų įstaigos delegaciją sudarė mokytojos Živilė Ažerskienė, Gintarė Germanė, fizinio ugdymo mokytojas Andrius Steponaitis, logopedė Danguolė Girskytė-Cingejeva ir direktorė Milda Šiaudvytienė.
Intensyvios ir darbingos savaitės metu projekto dalyviai susipažino su Suomijos švietimo sistema, lankėsi 4 darželiuose, 2 mokyklose, profesinio rengimo centre, bibliotekoje, itin glaudžiai bendradarbiaujančioje su švietimo įstaigomis. Buvome nustebinti, kad Keravoje labai daug kitataučių, kurie ugdomi kartu su suomių vaikais, bendravimui pasitelkiant paveikslėlių korteles. Itin daug dėmesio skiriama skaitymui , ne tik mokytojai, bet ir tėvai skatinami kasdien skaityti vaikams, darželiuose praktiškai nėra išmaniųjų įrenginių, o aplinka jauki ir primena namus . Daug dėmesio skiriama vaikų emociniam ugdymui, o ugdymo centre – pagarba kiekvienam vaikui ugdant jo savarankiškumą, kuriant vaikui palankią, draugišką, atviru ir šiltu suaugusiojo bendravimu paremtą aplinką. Vaikai labai daug laiko, bet kokiu oru leidžia lauke , žaidžia ir tyrinėja šalia darželio esančiame miške, jaučiasi laisvi ir nesuvaržyti. Tėvams patarimus ir pagalbą teikia šeimos konsultantai, darželiuose dirba kalbos ir kultūros mokytojai, o specialusis pedagogas dirba kartu su mokytojais grupėje. Buvo įdomu susipažinti su mokslininku, kurio atliktas tyrimas, atskleidė, kad darželiuose vaikai laimingiausi jaučiasi žaisdami su suaugusiais, daugiausiai streso patiria laisvos formos žaidimų su bendraamžiais metu, o taisykles labiausiai laužyti nori poilsio metu.
Apsilankymas Suomijoje suteikė galimybę praktiškai pamatyti vienos pažangiausių pasaulio švietimo sistemų veiklą iš arti.
Šeštasis, paskutinis, projekto partnerių susitikimas vyks gegužės mėn. Estijoje